2016 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın spor dünyası kadar dijital dünya için de çok önemli bir etkinlik olarak değerlendiriliyor. Bir oyuncunun topla yaptığı bir aksiyon için 16 farklı veri girişi yapılıyor. Gol olduğunda ise 37 farklı veri sistemde anında güncelleniyor.
Dünyanın en büyük dijital spor içeriği sağlayıcısı Perform’un Türkiye ve Doğu Avrupa Genel Müdürü Emre Uğurlu, 2016 Avrupa Şampiyonası’nın sadece futbol açısından değil, dijital ve mobil teknolojiler açısından da son yılların en büyük spor olayı olduğunu söyledi. Mobil kullanımındaki artışın şampiyonanın takibini de önemli oranda artıracağını ifade eden Uğurlu, “Turnuvaya ev sahipliği yapacak stadyumlar ne kadar büyük olursa olsun, seyirci kapasiteleri limitli. Dijital mecralarda ise böyle bir limit söz konusu değil. ” dedi.
Fransa’da gerçekleşen şampiyona boyunca oyuncuların topla ya da topsuz yaptıkları her hareketin, hakemin çaldığı her düdüğün bir de dijital yansıması olduğuna dikkat çeken Uğurlu, “Spor istatistiği markamız Opta, bir oyuncunun topla yaptığı herhangi bir aksiyon için 16 farklı veri girişi yapıyor. Her maç günü, her saniye Mackolik veritabanında ortalama 537 işlem gerçekleşiyor. Takımların ilk 11’lerinin açıklanması 14, atılan her gol 37, gösterilen her kart 14, her oyuncu değişikliği ise 17 farklı veri girişi yapılması anlamına geliyor. Bu sayede, maç anında tüm kullanıcılar maç içerikleriyle ilgili aradıkları her şeye cep telefonlarından kolayca ulaşabiliyor ve sahadaki heyecanı yaşayabiliyorlar” dedi.